تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین:دوره بازآموزی و آموزش تخصصی امداد و نجات جاده‌ای در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی آغاز شد.<BR>

آغاز دوره باز آموزی و آموزش تخصصی امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در آیین آغاز این دوره یک هفته‌ای اظهار کرد: 130 نفر از امدادگران و بیش از 100 نفر از پرسنل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در این دوره شرکت دارند.
حامد سجادی افزود: طی این دوره آموزشی شرکت کنندگان در پنج کارگاه و با حضور هفت تن از مربیان کشوری سازمان امداد و نجات در محل جمعیت هلال احمر و همچنین مناطق کوهستانی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی هم در این آیین ارزش امدادگری و نجات انسان را از نظر اسلام مورد توجه قرار داد و گفت: در منطق دین انسان‌ ذاتاً دارای ارزش و کرامت است.
حجت الاسلام نورالله قدرتی کمک به همنوعان که از اهداف جمعیت هلال احمر است را کاری ارزشمند دانست و افزود: با توجه به معارف و منابع دینی و آیات الهی،صلح و دوستی در اسلام جایگاهی بس وسیع دارد.
رئیس اداره آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات کشور نیز در دوره باز‌آموزی و آموزش تخصصی امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر استان گفت: امدادگران کشور آموزش‌های تخصصی می‌بینند.
محمد پوراکرامی اظهار کرد: مرکز آموزش‌های تخصصی امداد و نجات کشور آموزش‌های تخصصی نجات در حوادث جاده‌ای، نجات در آوار، نجات در سیلاب، نجات در ارتفاع و فضای معلق و اسکان اضطراری را در سطح کشور با هدف ارتقای سطح علمی، عملیاتی و آمادگی جسمانی امدادگران و کارکنان هلال احمر پیگیری می‌کند.
وی برگزاری مانورها،ارزیابی عملیات‌های واقعی و برگزاری مسابقات در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها و ملی را در این چارچوب ارزیابی کرد.
پوراکرمی کارگاه آموزش تجهیزات سبک و نیمه سنگین (هیدرولیک، پنوماتیک و آشنایی با خودرو نجات)، گره، کارگاه، بسکت کردن مصدوم، ‌تثبیت ‌پزشکی، ارزیابی و انتقال مصدوم و آشنایی با خودروی آمبولانس،کارگاه ارزیابی صحنه تصادف، دسترسی، رها‌سازی و تثبیت فیزیکی مصدوم و کارگاه نحوه برخورد با تصادف، تثبیت صحنه حادثه را از جمله کارگاه‌های آموزشی هلال احمر خراسان شمالی دانست که امدادگران از این آموزش‌ها بهره‌مند خواهند شد.
انتهای خبر/.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.